اطلاعات اسم دینا

جنسیت دختر
نام به انگلیسی dina
تلفظ نام به انگلیسی /dinā/
تلفظ به فارسی دینا
افراد دارای این نام 76,461
ابجد 65
ریشه نام اوستایی , عبری
 

ریشه اسم دینا

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام دینا اوستایی , عبری می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " دینا " تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام دینا به صورت“ /dinā/ " رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام دینا بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره نام دینا

 
معنی اسم دینا در لغت‌ نامه دهخدا:
نام خواهر حضرت یوسف (علیه السلام)، داور، داوری، فتوی نوشتن
 
معنی اسم دینا در فرهنگ فارسی:
داور
 
معنی اسم دینا در فرهنگ اسم ها:
معنی: داوری، دین، نام خواهر حضرت یوسف ( علیه السلام )، داور، ( در عبری ) ( = دینه ) انتقام یافته، ( اَعلام ) نام خواهر یوسف ( علیه السلام )، دینه
 
معنی اسم دینا در ثبت احوال:
۱- داور، داوری‌.

۲- ‌(در اوستایی) دین.

۳- (در عبری) (= دینه) انتقام یافته.

۴- (اَعلام) نام خواهر یوسف (علیه السلام).
 

حروف ابجد نام دینا

ابجد اسم دینا شامل عدد " 65 " و ابجد وسیط آن شامل عدد " 17 " و ابجد صغیر آن شامل عدد " 11 " می گردد.


نام های هم آوا پسر با اسم «دینا»

داریا
سینا
دیان
دینیار
نیما
دادمهر
دیاکو
دارا
مانا
 

نام های هم آوا دختر با اسم «دینا»

دنیز
دیبا
دیلان
نینا
دینه
دایانا
درین
دل‌آرا
دل آسا
دنا
 

خصوصیات اسم دینا

شما شخصی بسیار وقت شناس به حساب می آیید. رنگ این نام سبز است و نامی که رنگش سبز است متعلق به فردی می باشد که از لحاظ نظم فردی و نظم کاری در رتبه  بسیار بالایی قرار دارد. سعی و تلاش ذاتی ای که شما در رسیدگی به کارهای متعدد دارید در زمان مقتضی می باشد و هیچ وقت رسیدگی سریع به امور را از دست نمیدهید. زمانی که افرادی با این نام در شرکت یا کارخانه یا هر کاری که در آن حضور دارند  همه چیز متکی به زمان شناسی و وقت شناسی بسیار دقیق آنها خواهد بود. شخصیت این افراد بسیار آرام و دقیق تعریف شده است و همین امر سبب گردیده که اطرافیانتان اعتمادی بسیار زیاد به شما داشته باشند و برای حل مشکلاتشان همواره از شما مشورت بگیرند و آن را با شما در میان بگذارند. این افراد دارای توانایی های وصف ناپذیری هستند که با اتکا به آنها میتوانند به هرچیزی برسند، پس بهتر است هر روز به دنبال کسب علم و افزودن بر توانایی های خود باشید و به  آنها را پر و بال دهید که در این صورت موفقیت شما تضمینی میشود.


منبع: راسخون